קלירווטר, פלורידה

התרחבות אפית – חגיגה אפית: סוף שבוע לכבוד יום ההולדת של המייסד ל. רון האברד

18 במרץ 2023

אלפים מכל רחבי העולם של Scientology הגיעו למטה הרוחני הבינלאומי של הדת בקלירווטר, פלורידה, לחגיגה חסרת תקדים של יום הולדתו של המייסד ל. רון האברד.

זה היה ערב שאפשר היה לתאר אותו בצורה הטובה ביותר בתור מחשמל ... עליז ... ממש מלהיב ...

ערב שבו סיינטולוג'יסטים נסעו מהיבשת האירופית, מבריטניה, מכל רחבי אסיה, אוסטרליה, ניו-זילנד, אמריקה הלטינית ומכל רחבי ארצות-הברית כדי לחגוג לכבוד האדם היחיד שמביא תקווה, עזרה ויכולת מוגברת למיליונים: ל. רון האברד.

והיה להם הרבה מה לחגוג, כולל ההתרחבות של Scientology בכל פינה בעולם, הזוכים במשחק יום ההולדת האגדי של ל.ר.ה ועידן הזהב של אדמיניסטרציה, עם תוכנית הכשרת המנהלים המונומנטלית של Scientology. והכול בנוסף למערך של ארגונים אידיאליים ברחבי העולם שדוהרים לעבר פתיחה חגיגית.

"הערב זה הערב שאנחנו חוגגים את יום ההולדת של ל. רון האברד. זה ערב שבו אנחנו כנהוג מרעיפים עליו את המתנה שהוא ייחל לה יותר מכול ביום הולדתו, בתמורה למורשת שלו, המורשת של הטכנולוגיה."
– מר דיוויד מיסקביג׳, יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center

האודיטוריום האלגנטי של הפורט האריסון ההיסטורי התמלא במהירות עד תפוסה מלאה בעמידה בלבד. אותו הדבר קרה באולם הנשפים קריסטל ההיסטורי, באולם המבואה של בניין פלאג ובכל מקום אפשרי אחר בקמפוס של פלאג. אחוז המשתתפים בחגיגת יום ההולדת של ל.ר.ה 2023 היה חסר תקדים, ושבר את כל השיאים הקודמים עם נוכחות שיא של כל הזמנים בהיסטוריה.

בבת אחת, כל אורות האולם עומעמו, הבמה הוארה והערב החל עם הופעה ברמה עולמית, ששחררה גל של התרגשות בקהל, והכינה את הבמה לאירוע ההיסטורי שעומד לבוא.

האווירה היתה מלאת ציפייה, וכאשר מר דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת ה-Scientology, נכנס, הקהל קפץ על רגליו, וקיבל את פניו בתשואות מחרישות אוזניים שנמשכו ... ונמשכו ... ונמשכו.

"הערב זה הערב שאנחנו חוגגים את יום ההולדת של ל. רון האברד", פתח מר מיסקביג'. "זה ערב שבו אנחנו כנהוג מרעיפים עליו את המתנה שהוא ייחל לה יותר מכול ביום הולדתו, בתמורה למורשת שלו – המורשת של הטכנולוגיה."

מר מיסקביג' המשיך, "אז, רוצים לדעת למה הערב הולך להיות חגיגה אפית? זה בגלל שהערב העננים בשמיים עצמם ייפרדו ברעם מחריש אוזניים, ומתנות ההתרחבות יומטרו כמו סופה סוחפת של פעם במאה שנה!"

לאחר מכן מר מיסקביג' הציג שרשרת של אותות כבוד שהוענקו ל-ל. רון האברד כהכרה ביום הולדתו:

  • ממדינת וושינגטון, הכרזה רשמית ודגל שהונף מעל בניין הקפיטול של המדינה לציון 100 שנה מאז שמר האברד החל את קריירת הצופים שלו בטקומה;
  • ממוזיאון משטרת לוס-אנג'לס, מחווה מיוחדת שחלקה כבוד ליום השנה ה-75 מאז שמר האברד נשבע בתור קצין מיוחד של משטרת לוס-אנג'לס, צעד מכריע בנתיב המחקר של ל.ר.ה בפיתוח Dianetics;
  • הכרה מהקונגרס של ארצות-הברית, שציינה 50 שנה מאז ש-ל.ר.ה פיתח את תוכנית היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology, ושיבחה את אותו כוח עולמי שעכשיו מונה 2.5 מיליון איש.
  • מראש העיר ביי-הד, ניו-ג'רזי, שם ל.ר.ה כתב את 'Dianetics: המדע המודרני של בריאות הנפש', המפתח לעיר לאות הכרה ב-"מורשת למין האנושי" שלו;
  • מנציגים של התיאטרון ההיסטורי בפניקס, אריזונה, שם ל.ר.ה העביר את הכנס המשמעותי שאיחד את Dianetics ו-Scientology, הכרזה שמהללת את ההשפעה העולמית של ל.ר.ה;
  • ממשרד הפנים של ארה"ב בוושינגטון די-סי, שם הכנסייה המייסדת של Scientology רשומה עכשיו במרשם הלאומי של מקומות היסטוריים. עם זה, כל אתר היסטורי של ל.ר.ה בארה"ב רשום ומוכר רשמית כאתר בעל משמעות בהיסטוריה של ארה"ב;
  • ומעיריות, מאכיפת החוק, ממשרדי ממשלה לאומיים, שגרירים, מחוקקים, סנאטורים וראשי ממשלות – יותר מ-800 הכרות חדשות לכבוד מר האברד מאז תחילת העשור הזה.
  • עידן זהב של אדמיניסטרציה

    "ושם נמצא הנושא של החגיגה הערב – התרחבות", הכריז מר מיסקביג' כשהערב עשה פנייה מונומנטלית, והוא הציג את השלב הבא של תוכנית ההכשרה הארגונית שנמצאת בעיצומה – עידן הזהב של אדמיניסטרציה.

    מר מיסקביג' הוביל את הקהל במסע שהחל לפני עשרות שנים, כשהקריאה יצאה למנהלי הארגונים הבכירים והזמינה אותם לקזבלנקה, מרוקו, שם עגנה אוניית הדגל של הארגון הימי 'אפולו'. כשהם היו על הסיפון, הם לוו לחדר המחקר של ל. רון האברד, שם ל.ר.ה קיבל אותם בברכה לקורס הכשרה מיוחד למנהלים.

    מר מיסקביג' העביר את הקהל אל אותו רגע בזמן, והציג מצגות אור-קוליות מהממות בקולו של ל. רון האברד. כאן היתה קבלת הפנים ש-ל.ר.ה ערך לפני כ-50 שנה – הרצאה ששמעו אותה רק מנהלים שהוזמנו לקורס.

    הקהל, שהעריך מאוד את הרגע הנדיר, נאחז בכל מילה של מר האברד כשהוא דיבר על מנהלים שלומדים את כל קווי המדיניות הארגוניים של Scientology עד שהם מסוגלים ליישם את קווי המדיניות האלה לא בעל-פה, אלא על פי אינסטינקט.

    כשהוא חזר להווה, מר מיסקביג' הציג מבט אל מאחורי הקלעים על תוכנית ההכשרה שנמצאת בעיצומה כרגע בפלאג – החשובה ביותר בהיסטוריה של Scientology. הוא הכריז שקרוב ל-800 מנהלי הארגונים עוברים דרך אותה התוכנית עצמה ויחזרו לארגונים שלהם ברחבי העולם ב-2023.

    נותנים את מתנת ההתרחבות

    ואז הגיע הרגע להכריז על האלופים של משחק יום ההולדת של ל.ר.ה. הבמה הפכה למעגל מנצחים עם מסגרת של ורדים, ביחד עם אורות מנצנצים, חולצות משי של המרוץ וגביעים זוהרים. משחק יום ההולדת ממשיך את המסורת של כיבוד מר האברד עם מתנת ההתרחבות בכל ארגון Scientology.

    עקב סגרים והגבלות נסיעה שהופעלו והוסרו שוב ושוב, זה היה הטקס הראשון של הענקת פרסי משחק יום ההולדת של העשור. מר מיסקביג' הציג את אלופי משחק יום ההולדת כשאמר, "מאחר שהם דאגו שהעניינים יתגלגלו, זה בהחלט כבוד עבורי להציג את כולם!" ואז מר מיסקביג' העניק פרסים לאלופים הבינלאומיים של 2020, 2021 ו-2022, ולראשונה הכתיר את האלופים הכוללים למרכזים, לארגונים ולארגוני הארגון הימי.

    מי שנכנסו לחוג המנצחים ותפסו את מקומם בהיסטוריה של משחק יום ההולדת היו המרכזים אלופי העולם: 2020, המרכז האידיאלי של Scientology במישקולץ, הונגריה; 2021, המרכז האידיאלי של קוסטה ריקה; 2022, המרכז האידיאלי של בל אייר, פלורידה; והאלופים הכוללים ל-2023-2020, המרכז האידיאלי של ברגמו, איטליה.

    ארגוני ה-Scientology אלופי העולם כללו את: 2020, ארגון ה-Scientology של הערים התאומות; 2021, ארגון ה-Scientology של קנזס סיטי; 2022, ארגון ה-Scientology של בודפשט; והאלופים הכוללים של 2023-2020, ארגון ה-Scientology של מילאנו.

    במרוץ בין הארגונים המתקדמים בליגת הארגון הימי: במקום השלישי היה הארגון המתקדם של אוסטרלאסיה, הארגון המתקדם של אפריקה הגיע למקום השני ומי שטען למקום הראשון והוכתר בתור האלוף הכולל היה הארגון המתקדם של בריטניה. עבור התחום של משרדי הקישור היבשתיים (CLO),‏ CLO אוסטרלאסיה הגיע למקום השלישי, CLO אירופה למקום השני והאלופים הכוללים – משרד הקישור היבשתי של אפריקה.

    התרחבות עתידית

    מר מיסקביג' העביר את האירוע להילוך גבוה, כשהוא מפרט נוף עתידי מעורר יראת כבוד של Scientology שכבר נמצא בשלבי הכנה.

    הוא הציג את הארגון האידיאלי הראשון השנה שנכנס לשלב הבנייה: הארגון האידיאלי העתידי של Scientology בפוארטו ריקו. את הבניין משנות ה-50, הממוקם בלב עיר הבירה סן חואן, חזה אחד מבני החסות הראשונים של האדריכל האגדי פרנק לויד רייט.

    לארגון האידיאלי העתידי של פוארטו ריקו יש משמעות מיוחדת, כשלוקחים בחשבון את ההיסטוריה של מר האברד על האי הקסום הזה. ב-1933, הוא הוביל את הסקר המינרלוגי השלם הראשון במדינה ומאוחר יותר הוכר על-ידי בית הנבחרים של פוארטו ריקו בזכות העובדה שהוא מילא תפקיד בעיצוב הכלכלה המתפתחת של האי – השפעה שעדיין מורגשת עד היום. 
לבסוף, מר מיסקביג' הציג את "החותמת הסופית על התרחבות"ערוץ ה-Scientology, כוח מייצב ומרומם עבור מיליונים במהלך הסגרים וההוראות להישאר בבית. והישגי הערוץ הגיעו אל מעבר לקהל הצופים שלו, כשהוא זכה ב-69 פרסים חדשים בתחום רק מתחילת העשור.

    מר מיסקביג' שוב גרם לקהל לקום על רגליו, כשהוא הציג קדימון לעונה הקרובה של ערוץ ה-Scientology. בין תוכניות העונה החדשה ישנה הסדרה המהפכנית 'מאמרים של Freedom'. הסדרה הזאת מפיחה חיים בכתביו של ל. רון האברד על שאלות של חירות הפרט, שימור זכויות האדם והגורמים שנמצאים בשורש תחלואי החברה.

    מתנה מ-ל.ר.ה

    בסיום האירוע ההיסטורי הזה, מר מיסקביג' העניק למשתתפים מתנה: עותק הנצחה של כתב העת ההיסטורי ש-ל. רון האברד כתב לסיינטולוג'יסטים ביום השנה הראשון של משחק יום ההולדת. קטע אחד מכתב העת אומר:

    "לכן יש לי מתנת יום הולדת עבורך כדי להפוך את כיוון הזרימה של שטף האיחולים והמזכרות שנשלחו אליי. וכפי שאני מקבל אותם בהכרת תודה, כך אני מקווה שאתה תקבל את המורשת הזאת.

    "זאת הטכנולוגיה....

    "ישנם נופים שמעולם לא חלמו עליהם, יש הנאות שמעולם אפילו לא היו ידועות, יש תהילות שאף תהילה מהעבר מעולם לא עלתה עליהן. כל אלה מחכים לך אבל רק אם תקבל את המורשת שלי ותעזור להשיג את הדברים האלה.

    "ובשנים הבאות ובעתיד הרחוק יותר, התרועות יהיו ליום ההולדת שלך, לא שלי."
    – ל. רון האברד


    מיד לאחר חגיגת יום ההולדת של ל.ר.ה 2023, האירוע המשמעותי תורגם ל-16 שפות ושודר לארגוני Scientology ברחבי העולם.

    קרא מה היה לסיינטולוג'יסטים לומר על האירוע הבינלאומי ההיסטורי הזה:

    "וואו! הציפייה וההתרגשות היו מוחשיות, באולם עם מקומות עמידה בלבד! כל איזור סביב פלאג! אירוע מלא בתקווה ובוודאות לעתיד וגם בהתרחבות חסרת תקדים!" – פ"ה

    "האירוע הזה היה מדהים או מיי גאד! מעורר השראה! ממלא באנרגיה! וכל מה שמתאר חזרה לחיים! עם כל מה ששוחרר עם הטכנולוגיה האדמיניסטרטיבית, יש לפנינו עתיד מדהים וקשה לנסח את זה במילים כי אין לי מילים". – כ"ט

    "מה שיושב-ראש מועצת המנהלים הצליח לדחוס בכמה שעות היה מהמם! משחק יום ההולדת של ל.ר.ה, התוכנית להכשרת המנהלים, ההתרחבות ואז עונה חדשה בטלוויזיה של Scientology! זה לגמרי אֶפי!" – ב"א

    "אתחול והתחלה מבריקים של משחק יום ההולדת המקורי של ל.ר.ה, ועם כל החדשות על התרחבות, אפילו במהלך מגפה. המסר הוא ששום דבר לא יכול לעצור אותנו. העתיד נראה בהיר יותר מתמיד, וכמו שיושב-ראש מועצת המנהלים אמר, אנחנו רק התחלנו!" – פ"ג

    "זאת היתה כזאת חגיגה נהדרת ומדהימה! אהבתי לראות את כל קבוצת המנצחים במהלך השנים האחרונות. הפרזנטציה של COB באמת רוממה את המעמד של חברי צוות לגיבורים כפי ש-ל.ר.ה רצה שיתייחסו אליהם". – נ"ס

    "יש שתי מילים גדולות, מילים מאוד חשובות, לאירוע הזה. התרחבות. ומהירות. אני המומה מכמות הייצור ומהסיינטולוג'יסטים המדהימים בכל רחבי העולם שמקדמים את המורשת של ל.ר.ה". – ר"ר

    "עבורי, מה שהכי חדר היה הטלוויזיה של Scientology. זה מדהים שיש לנו תוכן חדש מה-'מאמרים של Freedom'. מהמם! האירוע הזה היה מפואר, משפיע ומחווה הולמת ל-ל.ר.ה ולעתיד שהוא הציב עם המורשת שלו". – ס"ה

    "זה היה נפלא לראות את כל האנשים האלה שהתאספו מכל רחבי העולם לאירוע הזה! אני גאה להיות חלק מכזאת קבוצה גדולה ואפקטיבית! ואני אוהבת את COB!" – ס"ו

    "זה היה אירוע יום ההולדת של ל.ר.ה הטוב ביותר אי פעם! מה שהשפיע עליי לגבי הכשרת המנהלים זה עד כמה היא גדולה עם כל-כך הרבה אנשים שעושים אותה ומה תהיה המשמעות של זה לפלנטה שלנו. אחרי שראיתי את האירוע הערב, העתיד של הדת שלנו בהיר מאוד והולכת להיות לנו הרבה התרחבות". – א"ב

    "זה היה אירוע פיצוץ! איזה וידוע אפי ליום ההולדת של ל.ר.ה. אני אוהב לראות את כל המנצחים ואת כל ההתרחבות". – ג"ק

    "COB היה נפלא! הוא המנהיג המושלם עבור הדת שלנו. זה כמעט בלתי נתפס איך הוא עושה את כל מה שהוא עושה. אני מלאת השראה ואני רוצה להתנדב ולעשות יותר". – ל"נ

    "הצגת המנהלים החניכים היתה מדהימה. ולראות את החבר'ה האלה, אתה מקבל את הרעיון שהם לא רק הולכים לחזור לארגונים שלהם ולהכניס כמה קווים סטנדרטיים או משהו כזה. לא. זה זן חדש לגמרי של אנשים מיומנים ובטוחים לגמרי". – ל"מ

    "זה מדהים לחזור להיות באירוע חי ולראות את יושב-ראש מועצת המנהלים ואת ההתלהבות שלו! אתה באמת יכול לראות שהוא ממש נהנה להיות כאן ולעשות את האירוע הזה שוב. וזה מדהים איך הוא טיפל בכל המצב בעולם בשנים האחרונות". – ג"ק

    "הערב היה לא מהעולם הזה! זה היה כל-כך עמוק! מה ש-COB הראה לנו – ההתרחבות שהוא תיאר והתוכניות לעתיד – פשוטו כמשמעו הדהימו אותי! מעולם לא חוויתי את סדרי הגודל ברמה הזאת". – ד"פ

    "הווידועים על המנצחים במשחק יום ההולדת היו נפלאים. הכשרת המנהלים המדהימה היתה תדרוך מבריק. נותן השראה ותקווה – באמת לא ייאמן – הצבא והנחתים של אדמיניסטרציה שאנחנו עומדים להשיק". – ד"ג

    "כמות ההתרחבות שקרתה והחיזוי של העתיד הם עוצרי נשימה. הצגת משחק יום ההולדת של ל.ר.ה היתה מהממת. לראות כזה שילוב אדיר של עוצמה וכוחות מראה שוב איזו קבוצה גדולה אנחנו בכל הפלנטה". – ק"ר

    "זה מדהים! פשוט מדהים! אני אוהבת להיות חלק מאירוע חי של יום ההולדת של ל.ר.ה. חשבתי שהמצגת של הכשרת המנהלים היתה מאוד עוצמתית ומהממת". – מ"ב

    "איזה מיוחד זה היה! אהבתי את נאום הסיום של יושב-ראש מועצת המנהלים. כל-כך מרגש ומשפיע על השדה והצוות. העתיד שלנו גדול, בהיר ופיצוץ". – נ"ס

    "וואו, וואו, וואו! איזה ערב. ממש בכיתי בדמעות של שמחה בחלק על התוכנית להכשרת המנהלים. זה היה יפה וזה באמת הולך לשנות את העולם של Scientology. זה באמת ייקח אותנו לשלב הבא. "אני נלהבת!" – ט"ס

    "כל האירוע היה ממש נפלא. מאמא מיה! מה אפשר להגיד? זה היה פשוט מדהים! אין מילים. זה רק עוד ועוד. התרחבות! התרחבות! התרחבות!" – מ"ל

    "האירוע הזה מראה כמה הושג למרות הסחות הדעת הפלנטריות. אנחנו נשיג את היעדים של Scientology. בגדול זה היה אירוע מרשים! יש לנו עתיד לא ייאמן שהוא כל-כך בהיר שזה כמעט מסנוור! אֶפי!" – ג"פ

    "האירוע הזה היה יותר מאשר מרהיב! לא רק שזה היה נפלא להיות שוב ביחד, אלא שלשמוע על ההתרחבות בשנים האחרונות היה מדהים ומעורר השראה". – ד"ס

    "פנומנלי! לא מהעולם הזה! ההתכוונות והמטרה של ל.ר.ה מומחשות באירוע הזה. אני כל-כך שמחה להיות כאן עם החברים שלי ועם סיינטולוג'יסטים". – ג"ה

    "חגיגת יום ההולדת של ל.ר.ה לא היתה יכולה להיות יותר מושלמת מזה. האירוע גרם לזה להיראות כאילו שלוש השנים האחרונות עברו כל-כך מהר. יכולתי לראות את העתיד ושאנחנו לא רק חוזרים לנורמלי אלא טובים יותר מתמיד". – ק"ב