קלירווטר, פלורידה

לחשוב בגדול – דת ה-SCIENTOLOGY חוגגת את יום ההולדת של המייסד עם התרחבות מהירה

16 במרץ 2024

אלפי סיינטולוג'יסטים מפלורידה ומכל העולם מתכנסים במטה הרוחני של הדת בקלירווטר כדי לציין את יום הולדתו של המייסד ל. רון האברד – ביחד עם משחק יום ההולדת האגדי – ולחגוג גם את חזונו וגם את הטכנולוגיה שלו.

זו היתה מסיבת יום ההולדת שאלפים חיכו לה. למעשה, יותר סיינטולוג'יסטים מאשר אי פעם בעבר מילאו את אולם רות אקרד לחגיגה השנתית הזאת.

לאחר 30 דקות של הופעה מלאת אנרגיה של להקה מעולה – בלוויית סולנים, רקדנים ואפילו הבאסיסט זוכה פרס גראמי, סטנלי קלרק – קידמו את פניו של מר דיוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center, זיקוקים והראשונה מתוך עשרות תשואות בעמידה כשהוא עלה לבמה לחגוג את יום ההולדת של ל. רון האברד (ל.ר.ה).

הראשונה מתוך עשרות תשואות רועמות של הקהל הנעמד על רגליו מקדמת את מר דיוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center, כשהוא עולה לבמה לחגיגת יום ההולדת של המייסד ל. רון האברד.

רק אחד מהנושאים מעוררי ההשראה של הערב, 'לחשוב בגדול', הופגן במהלך החגיגה העליזה עם הקהל הרב, אשר כללה סקירה של הישגים בשנה שעברה, וגם הצגתם של מנהלים שעברו הכשרה לאחרונה שמשוגרים לארגונים אידיאליים ברחבי העולם אחרי שסיימו את תוכנית ההכשרה החשובה ביותר בהיסטוריה של Scientology.

בחזרה למרכז אומנויות הבמה ההיסטורי של קלירווטר, מר מיסקביג' תחילה נתן מחוות כבוד ל-ל. רון האברד, ואז קידם בברכה את האלפים שהגיעו מהסביבה הקרובה ומכל העולם כדי לחגוג את כל מה שהתרחש מאז ההתכנסות האחרונה ליום ההולדת.

היתה שמחה, היה קסם, אבל יותר מכול, היה יותר – יותר אנשים, יותר חדשות טובות – והרבה יותר בהמשך.

"כפי שהולם בערב מיוחד זה, נציג את מה ש-ל.ר.ה ייחל לו יותר מכול ביום הולדתו: לא רק משחק יום הולדת שמסמל התרחבות", מר מיסקביג' אמר לקהל בתחילת החגיגות של שבת בערב, "אלא גם את הייעוד של מי שדוגל בהתרחבות שמציתה הטכנולוגיה שלו והכול כפי שבא לידי ביטוי בארגונים אידיאליים.

"אבל למה להמעיט בערך של זה?" הוא המשיך. "האמת היא שאתם יכולים לציין את הערב כאבן דרך מכרעת שממנה לעולם לא נביט לאחור. בנוסף, זוהי אבן דרך עם השלכות משמעותיות."

מר מיסקביג' סיפר על תעודות ההוקרה והכבוד הרבות שהוענקו למר האברד מאז התכנסותו האחרונה של הקהל הזה, לרבות:

  • בוושינגטון די-סי, שם ל.ר.ה עשה היסטוריה כצופה הנשר הצעיר ביותר באמריקה, ושם היום הקונגרס האמריקאי מנציח 100 שנה מאז שהוא פילס דרך לדורות חדשים של צופים;
  • בפיליפינים, שם ל. רון האברד בצעירותו גילה פלאים לא ידועים לעולם המערבי ושם, לכבוד חוכמתו, סולטאן גבוה כינה את ל.ר.ה בתואר הנדיר 'צ'יף מלכותי';
  • ובאפריקה, שם ל.ר.ה נאבק להסיר את שלשלאות הדיכוי עבור עם, ושם בני אצולה אפריקאים נעלים הגישו עור נמר מקודש שהוענק רק לבני מלוכה על-ידי בני מלוכה. עם המתנה הזאת הגיעו הכרזות של הערכה עמוקה ל-ל.ר.ה ולחזונו עבור אפריקה כמעיין של עתיד רב-חשיבות עבור המין האנושי: "עם טכנולוגיית ה-Scientology לצידנו, אנחנו בונים את הציוויליזציה הגדולה הבאה".
  • כך גם הגיע גל של הכרות, שכל אחת מהן חלקה כבוד למורשת ההומניטרית העולמית של ל. רון האברד:

  • טכנולוגיית הלמידה שלו, שבחמישים השנים האחרונות עזרה להביא ידיעת קרוא וכתוב ליותר מ-64 מיליון תלמידים;
  • הטכנולוגיה שלו לגמילה מסמים, שהצילה את חייהם של אינספור אנשים דרך רשת של מרכזים, כפול מהמספר של כל מרכז גדול אחר לטיפול בגמילה ברחבי העולם;
  • ולבסוף, הטכנולוגיה שלו לאדיבות ומוסריות ב-21 הכללים של 'הדרך אל האושר', המדריך ההגיוני שלו לחיים שזמין כעת ב-118 שפות עיקריות.
  • ההערכה והכרת התודה שעולות על גדותיהן זרמו גם ממלומדים, ממוסדות תרבות, ממנהיגי דת, מפקידי ממשל ואפילו ממחוקקים פדראליים – יותר מ-1,000 תעודות הוקרה למען ל.ר.ה.

    השקת עידן הזהב של אדמיניסטרציה

    כפי שמר מיסקביג' רמז בראשית הערב, חגיגת יום ההולדת כללה "ייעוד של מי שדוגל בהתרחבות" שמציתה הטכנולוגיה של ל.ר.ה.

    הוא דיבר על עידן הזהב של אדמיניסטרציה, הפרק שמהווה את גולת הכותרת בעידן הזהב של הדת. מר מיסקביג' התייחס לאבני הדרך שמהן "לעולם לא נביט לאחור" – 'עידן הזהב של ידע' ו-'עידן הזהב של הטכנולוגיה שלב II' – והוסיף, "אף על פי כן, עדיין נותר מרכיב אחד אחרון למשוואת עידן הזהב המלאה".

    עידן הזהב של אדמיניסטרציה, הוא אמר, "משלים ומגביר את כל האחרים, ובסופו של דבר מביא את עידן הזהב לידי מימוש. ו-כן, נכון ליום ההולדת של ל.ר.ה הערב, השגנו המראה. זה המרכיב שמביא את כולם לפריחה מלאה".

    יותר מ-800 מנהלים של Scientology מכל רחבי העולם כבר נרשמו לתוכנית ההכשרה החדשה בפלאג, המטה הרוחני של הדת בקלירווטר.

    בין המנהלים הראשונים של הארגונים האידיאליים שסיימו את התוכנית ושוגרו לארגונים שלהם היו אלה ממלבורן, לונדון, דנמרק, סקוטלנד וסן פרנסיסקו, וגם שלושה מפלורידה: אורלנדו, מיאמי ו-"הצוות הביתי", טמפה.

    כשהקהל הריע באמפתיה לצוותי 'עידן הזהב של אדמיניסטרציה', הטוב ביותר עוד חיכה בהמשך.

    התרחבות מהירה

    "ועכשיו אנחנו מגיעים לפרק הבא באירוע הערב", מר מיסקביג' אמר לקהל. "למרות שלמעשה, זה יותר כמו שלושה פרקים ... שלוש ערים, שתי מדינות, ממשות נפלאה אחת.

    "ותאמינו לי, מעולם לא היה דבר כזה".

    השטף החל ב-24 בפברואר באוסטין, טקסס, שם מר מיסקביג' חנך ארגון אידיאלי חדש מפואר שעומד ממש מעבר לרחוב מאוניברסיטת טקסס, בעיר הבירה של המדינה. בנוסף, הוא נמצא ממש על 'הדראג', המרכז התרבותי והחברתי של אוסטין, שבו 70,000 איש בממוצע חולפים כל יום ליד החלונות מהרצפה עד התקרה של קומת הרחוב של הארגון.

    רק שישה ימים מאוחר יותר, מר מיסקביג' נסע 1,600 קילומטרים דרומה אל מקסיקו סיטי, העיר דוברת הספרדית הגדולה ביותר בכדור הארץ, שבה מריאצ'ים ניגנו סרנדות לאלו שהתכנסו שם. תחת שמי הלילה, מר מיסקביג' הנציח את הפתיחה החגיגית של הארגון האידיאלי של דל ואיה. הבניין בן 12 הקומות, עם השלט Scientology המואר שלו שגובהו 24 מטרים, מתנשא מעל לעיר וניתן לראותו ממרחק קילומטר בכל כיוון.

    ואז, רק יומיים לאחר מכן ובמרחק של כ-3,200 קילומטרים משם, ביום חורף של 21 מעלות שלגמרי לא אופייני לעונה בשיקאגו, שנקראת לעיתים קרובות "העיר הגדולה הטובה ביותר בארה"ב", מר מיסקביג' הצטרף לאלפי סיינטולוג'יסטים לחגוג את פתיחת הארגון האידיאלי השלישי בתוך תשעה ימים. ציון הדרך בדאונטאון המשוחזר להפליא הוא בן יותר ממאה שנה ועומד ב-Printer’s Row, המרכז ההיסטורי של תעשיית הדפוס של המערב התיכון.

    המציאות הנהדרת של התצוגה המשולשת הזאת של התרחבות שבאה לידי ביטוי התעוררה לחיים במצגות וידיאו מלאות חיים, שהעבירו את קהל יום ההולדת לכל שלוש הפתיחות החגיגיות – כל אחת מהן התקבלה בתשואות אדירות.

    בהמחשה מסחררת של 'חשיבה בגדול', הארגונים האידיאליים החדשים האלה העלו את המספר הכולל ל-76 ברחבי העולם – עם עוד על מסלול ההמראה לפתיחה חגיגית.

    מתנת ההתרחבות ל-ל.ר.ה

    נקודה בולטת סוערת בערב היתה ההכרזה על המנצחים במשחק יום ההולדת השנתי, שסבב סביב הגשמת המשאלה של ל.ר.ה למתנה שהוא רצה יותר מכול: התרחבות למען בניית עולם טוב יותר. כשהם נדחפים על-ידי השאיפה הזו, מרכזים, ארגונים, ארגונים מתקדמים ומשרדי קישור יבשתיים מתחרים כל השנה על המקומות הראשונים בשש יבשות ובעשרות ערים, כשכמה מהמרוצים היו צמודים עד לימים האחרונים.

    כשהמרוץ הגיע לסיומו, האלופים שנכנסו אל מעגל המנצחים כדי לקחת את הגביעים המבריקים שלהם ואת חולצות המשי של התחרות ולהתענג על שאגת הקהל כללו את: מרכז ה-Scientology של קיטו, אקוודור; ארגון ה-Scientology של קאושיונג, טייוואן; הארגון המתקדם של אוסטרליה; ומשרד הקישור היבשתי של מערב ארצות-הברית.

    חשיבה במונחים עתידיים – בגדול

    נושא שאין לטעות בו בחגיגה היה הצו של ל.ר.ה 'לחשוב במונחים עתידיים'. והוא הודגש במצגת הבאה של מר מיסקביג' שעסקה בעתיד הקרוב מאוד: העונה הבאה של ערוץ ה-Scientology. עקב ההצלחה של הערוץ מאז השקתו, הוא אמר, "יותר אנשים חוצים את המפתן שלנו מאשר אי פעם בהיסטוריה. אפילו יותר מזה", הוא הוסיף, "אלו שנכנסו דרך הדלתות אפילו לא שואלים שאלות. הם כבר יודעים איזה שירות הם רוצים לעשות! אז כן, זה עולם חדש לגמרי".

    ועם זה, מר מיסקביג' נתן קדימון של העונה הבאה, ושוב, הקהל שאג.

    כשהוא עדיין חושב במונחים עתידיים, מר מיסקביג' הודה שהיתה "מתנה אחת שלא פתחנו ... עדיין.

    "זו מתנה כזו גדולה, שנדרשה הכנה גדולה באותה מידה לפתוח אותה".

    וכשהקהל החל להתנועע בהוקרה ובשמחה, הוא אמר, "זה יהיה ארגון ה-Scientology וסלבריטי סנטר פריז", ואז הכריז על פתיחה חגיגית בשבועות הבאים.

    "אנחנו נאיר את עיר האורות!" הוא הכריז. עם זה, מצגת חזותית של הצוות החדש שלו של עידן הזהב של אדמיניסטרציה שחוזר הביתה הוקרנה לקהל מרומם ברוחו. המבנה המרהיב בן שש הקומות נמצא רק רחובות ספורים מהמקום שבו ייערכו טקסי הסיום של האולימפיאדה השנה.

    התרועות שליוו את התשואות של הקהל שקם על רגליו נשמעו היטב עד צידו השני של גשר קורטני קמפבל בקלירווטר, אם לא כל הדרך עד לאוקיאנוס האטלנטי והלאה לעבר אירופה.

    מתנה מ-ל.ר.ה

    מיד ברגע שאירוע יום ההולדת האגדי התקרב לסיומו, מר מיסקביג' הכריז על מתנה אחת אחרונה – מתנה מאת ל.ר.ה לכל הנוכחים.

    "זו מתנה בשם ל.ר.ה. אכן, מילים שהוא כתב עבורכם", הוא אמר, והסביר שכל משתתף יקבל עותק אישי של הפואמה הכתובה בכתב ידו של ל.ר.ה "אנחנו האנשים החופשיים", שמהדהדת עם השראה שרלוונטית לכולם.

    ואז, לפני שלוש קריאות ההידד האחרונות ו-"יום הולדת שמח, סר!", מר מיסקביג' סיכם עם זה:

    "אתם חווים עכשיו משהו שתוכלו לקרוא לו עידן זהב של להיות סיינטולוג'יסט ושל זכייה בחופש אוניברסלי.

    "לא משנה איך תבחרו להשתמש בחופש שלכם", הוא המשיך, "עשו את הצעד הבא שלכם ... כדי שתנצחו, וכולנו ננצח".

    והכול כפי ש-ל.ר.ה כתב בפואמה הנצחית שלו:

    המיינדים חסרי הכבלים שלנו יכולים להגיע

    הרחק ולתפוס

    את הרעיון של חופש אולטימטיבי.

    Scientology
    שלט
    הדרכים

    החוצה.

    אנחנו האנשים החופשיים.

    אנחנו חיים!

    אנחנו חופשיים!

    – ל. רון האברד